ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ;;;
Αλλιώς, Στην Ελλάδα έγινε πραξικόπημα και εμείς μιλάμε περί ανέμων και υδάτων … (2)
(σσΑ: Προτείνουμε να το διαβάσετε, αξίζει τον κόπο και τον χρόνο σας)
Τώρα τελευταία ακούγονται πολλές προτάσεις για την αντικατάσταση του ισχύοντος Συντάγματος με έναν καινούργιο από την μια και για ριζική αναθεώρηση του από την άλλη. Η εφημερίδα «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» μάλιστα έχει ξεκινήσει και δημόσιο διάλογο για την αλλαγή του Συντάγματος.
Η πρώτη ομάδα λέει ότι αυτή είναι η απαίτηση του λαού και η δεύτερη ότι ωρίμασε η κατάσταση για τη ριζική αναθεώρηση του συντάγματος ή ότι επιβάλλεται η αναθεώρηση ή κάτι παρόμοιο.
Πριν πούμε οτιδήποτε άλλο, ας διευκρινίσουμε ότι αλλαγή του Συντάγματος σημαίνει αλλαγή του πολιτεύματος και ότι το προβλεπόμενο από το Σύνταγμα πολίτευμα της χώρας είναι η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Με το όρο πολίτευμα ή πολιτικό σύστημα, νοείται συνήθως το σύστημα διακυβέρνησης μιας χώρας και με τον όρο δημοκρατία νοείται η συμμέτοχη όλων των μελών μιας ομάδας στην λήψη των αποφάσεων για τα κοινά.
Στο δικό μας σύστημα, προβλέπει το Σύνταγμα ότι στην λήψη αυτών των αποφάσεων οι πολίτες συμμετέχουν διά αντιπροσώπου που εκλέγουν σε τακτά χρονικά διαστήματα με ψηφοφορία και όταν πρόκειται για σημαντικά ζητήματα, οι αποφάσεις λαμβάνονται άμεσα από τους ίδιους τους πολίτες , μέσω δημοψηφισμάτων (ψηφοφορία). Πέραν τουτού, πάλι ρητά προβλέπει και ότι η Ελλάδα είναι μια δημοκρατική χώρα όπου : όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου, στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας μπορούν να συμμετέχουν μόνο όσοι δεν παραβιάζουν τους νόμους και το Σύνταγμα, η κυριαρχία ανήκει στον Λαό και αυτοί που
..... ασχολούνται με τα κοινά, ασκούν την εξουσία τους μόνο υπέρ του Λαού και μόνο με τον τρόπο που διατάζει το Σύνταγμα των Ελλήνων, δηλαδή η νομοθετική εξουσία από την Βουλή και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η εκτελεστική από την Κυβέρνηση και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και η απονομή της δικαιοσύνης από τα δικαστήρια, μέσω των αποφάσεων τους που εκτελούνται στο Όνομα του Ελληνικού Λαού ( δες Ολόκληρο το Σύνταγμα της Ελλάδας σε μια σελίδα)
Επειδή όμως αυτά δεν ισχύουν στην πράξη, σαφέστατα προκύπτει ότι το πολίτευμα έχει ανατραπεί, πράγμα που επανειλημμένα έχει καταγγελθεί κιόλας (βλπ. ΠΡΟΣΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ: ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ και ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ).
Έτσι έχοντας τα πράγματα ευθύς εξαρχής προκύπτουν κάποιες ερωτήσεις . Οι σημαντικότερες είναι μάλλον αυτές :
- γιατί αλλαγή του πολιτεύματος και όχι αποκατάστασή του;;
- γιατί αναθεώρηση του συντάγματος και όχι εφαρμογή του ;; Δηλαδή γιατί όχι εφαρμογή των … συνταγματικών διατάξεων του συντάγματος
- εφόσον όλοι άμεσα οι έμμεσα αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχει δημοκρατία, ποιος και πως θα αναθεωρήσει ή θα αντικαταστήσει το Σύνταγμα εφαρμόζοντας δημοκρατικές διαδικασίες ;;
Χωρίς να δώσουν λεπτομέρειες, τα κομματικά στελέχη λένε ότι επεξεργάζονται μια μεγάλη βεντάλια αλλαγών. Ως βασικότερες αναφέρουν:
* Το ασυμβίβαστο μεταξύ βουλευτών και υπουργών. Διευκρινίζουν ενδεικτικά ότι οι υπουργοί θα μπορούν να είναι είτε εξωκοινοβουλευτικά στελέχη είτε βουλευτές
* Νέος ρόλος για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με εκλογή απευθείας από το λαό
* Μείωση του αριθμού των βουλευτών
* Ιδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων
* Αλλαγή της διάταξης που αφορά την ασυλία των βουλευτών, η οποία στο εξής θα περιορίζεται μόνο στην άσκηση των κοινοβουλευτικών καθηκόντων.
* Καθιέρωση αμετάβλητου εκλογικού συστήματος.
* Αλλαγή των περιπτώσεων διεξαγωγής δημοψηφίσματος με ενθάρρυνση νομοθετικής πρωτοβουλίας από τους πολίτες.
* Επέκταση της βουλευτικής περιόδου με στόχο την πολιτική σταθερότητα και τη μείωση του κόστους της Δημοκρατίας.
* Αλλαγή του εκλογικού συστήματος.
* Διεύρυνση του «πόθεν έσχες».
* Αλλαγές στον τρόπο επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης.
* Συνταγματική αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
* Σχέσεις κράτους-εκκλησίας.
* Δημοσιονομικό σύνταγμα.
* Αλλαγές στις υπερεξουσίες του πρωθυπουργού και της εκτελεστικής εξουσίας.
* Σαφής διάκριση των εξουσιών.
* Διακριτός ρόλος εκκλησίας-κράτους.
* Εκλογικός νόμος.
* Αρση του πρωθυπουργικού μοντέλου και ενίσχυση της Βουλής.
* Βασικός μέτοχος σε σχέση με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
* Συνταγματική κατοχύρωση ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
* Πολιτικό χρήμα.
* νόμος περί ευθύνης υπουργών.
* πράξεις νομοθετικού περιεχομένου.
* εκλογικός νόμος.
Δείτε αναλυτικά ποιες είναι οι προτάσεις του κάθε κόμματος εδώ http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=335568
Άρθρο 26 Σ
1. Η νομοθετική λειτουργία ασκείται από τη Βουλή και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
2. Η εκτελεστική λειτουργία ασκείται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την Κυβέρνηση.
3. Η δικαστική λειτουργία ασκείται από τα δικαστήρια· οι αποφάσεις τους εκτελούνται στο όνομα του Ελληνικού Λαού.
Συνεπώς βάση του Συντάγματος οι εξουσίες είναι υποχρεωτικά ανεξάρτητες και έτσι είναι αυτονόητο ότι ο δικαστής δεν μπορεί να είναι βουλευτής, ο υπουργός δεν μπορεί να είναι δικαστής κλπ. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να εφαρμοστεί η διάταξη. Όσο για τους υπουργούς μπορεί να προβλεφθεί ότι κανένας δεν μπορεί να αναλάβει κάποιο υπουργείο εάν προηγουμένως δεν έχει ελεγχτεί η καταλληλότητά του από την ολομέλεια της βουλής. Έτσι θα γίνει πράξη και η συνταγματική διάταξη περί πολιτικού ελέγχου της κυβέρνησης από την βουλή. Μην ξεχνάτε παρακαλώ ότι στο πολίτευμά μας το ανώτατο πολιτικό όργανο είναι το κοινοβούλιο. Εξού και το όνομα του : κοινοβουλευτική δημοκρατία και όχι κυβερνητική ή πρωθυπουργική μονοκρατορία .
2. Ενίσχυση του ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας και εκλογή από τον λαό. Συγνώμη αλλά ο τρόπος εκλογής του δεν μπορεί να αλλάξει με αναθεώρηση του Συντάγματος αλλά με αλλαγή του. Δηλαδή για να εκλεγεί από τον λαό πρέπει να αλλάξει το πολίτευμα.
3. Μείωση του αριθμού των βουλευτών. Δηλαδή αλλαγή της αντιπροσώπευσης του λαού στο κοινοβούλιο. Πιο συγκεκριμένα, λένε να μην έχουν 33 000 άτομα έναν αντιπρόσωπο στην βουλή όπως τώρα ( πληθυσμός : αριθμ. βουλευτων –> 10 εκατ. περιπου : 300) αλλά 100.000 , 150.000 ή 500.000 χιλιάδες ποιος ξέρει. Πάντως πάνω από 50.000 άτομα καθώς για αριθμό μεταξύ 30 και 50 χιλιάδες περίπου, δεν χρειάζεται αναθεώρηση του Συνάγματος. Πολύ δημοκρατικό ! Μειωμένη αντιπροσώπευση είναι γι΄αυτούς αυξημένη δημοκρατία μάλλον.
Άρθρο 51Σ
Για άλλη μια φορά : ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΣΥΛΙΑ ! Υπάρχει μόνο το ενισχυμένο δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης των βουλευτών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, πλην το δικαίωμα της συκοφαντικής δυσφήμησης για το οποίο δικάζονται από το εφετείο μετά από άδεια της βουλής.
6. Επέκταση της βουλευτικής περιόδου με στόχο την πολιτική σταθερότητα και τη μείωση του κόστους της Δημοκρατίας. Από 4 σε 5 έτη θα μπορούσε να επεκταθεί η βουλευτική περίοδος ώστε οι βουλευτικές εκλογές να συμπίπτουν με τις ευρωεκλογές , ΕΑΝ διεξαχθούν πραγματικές βουλευτικές εκλογές (και όχι καλλιστεία κομμάτων ) με πλήρη εξασφάλιση του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε όλους τους πολίτες που έχουν δικαίωμα ψήφου και ΕΑΝ σε αυτό το χρονικό διάστημα διεξαχθούν υποχρεωτικά και ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ για τα όποια σημαντικά θέματα προκύψουν.
7. Διεύρυνση του πόθεν έσχες. Ποιανού ;;; Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η υποχρέωση των νέο εκλεχθέντων βουλευτών να καταθέσουν δήλωση περιουσιακών στοιχειών πριν την ορκωμοσία τους. Όπως γίνεται σε άλλες χώρες δηλαδή.
8. Αλλαγές στον τρόπο επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης. Άντε πάλι ! Μα είπαμε :το σύνταγμα προβλέπει ανεξαρτησία της δικαιοσύνης και συνεπώς η παρούσα διαδικασία επιλογής της ηγεσίας της από την εκτελεστική εξουσία είναι βαθύτατα αντισυνταγματική. Σε μη δικτατορικά καθεστώτα υπάρχει κάτι σαν ανώτατο συμβούλιο της δικαιοσύνης που αποτελεί ουσιαστικά την ηγεσία της δικαιοσύνης. Το συμβούλιο είναι το αντίστοιχο της κυβέρνησης για την εκτελεστική εξουσία και της βουλής για την νομοθετική. Τα μέλη του συμβουλίου εκλέγονται από τους δικαστικούς λειτουργούς με δημοκρατικές διαδικασίες, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
9. Συνταγματική αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Εξαρτάται πάντα από το πως εννοούν την ¨ αναβάθμιση ¨
10. Διακριτός ρόλος εκκλησίας κράτους Ως θέμα μείζονος σημασίας δεν μπορεί να γίνει χωρίς δημοψήφισμα, έπειτα από σωστή ενημέρωση όλων των πολιτών αναφορικά με τις προτάσεις και τους λόγους που τις γέννησαν.
11. Αλλαγές στις υπερεξουσίες του πρωθυπουργού και της εκτελεστικής εξουσίας. Γιατί όχι εφαρμογή του Συντάγματος που δεν παρέχει υπερεξουσίες σε κανέναν πάρα μόνον στον Λαό ;;;;
12. Νόμος περί ευθύνης υπουργών. Πολύ αργά για δάκρυα!Εξαιτίας του νόμου αυτού που εξασφάλισε την απόλυτη ατιμωρησία των μελλών όλων των ελληνικών κυβερνήσεων και των συνεργών τους, τους έχουμε ήδη μηνύσει για έσχατη προδοσία και οι τωρινές δηλώσεις περί κατάργησης η αλλαγής του δεν ελαφρύνουν την θέση κανενός. Κάθε άλλο μάλιστα : επιβεβαιώνουν την ορθότητα της καταγγελίας η οποία εξετάζεται από την δικαιοσύνη. ( Δείτε σχετικά εδώ )
Τέλος πάντων, όπως βλέπετε για την ώρα δεν υπάρχουν καν συγκεκριμένες, τεκμηριωμένες προτάσεις αλλά μόνο μια απλή γενική ομολογία του πολίτικου συστήματος ότι δεν υπάρχει δημοκρατία και ότι το πολίτευμα δεν λειτουργεί βάσει των συνταγματικών προδιαγραφών. Το ίδιο συμπέρασμα βγαίνει και από τις δηλώσεις και τις προτάσεις της άλλης ομάδας που θέλει την αλλαγή του συντάγματος. Με το θέμα θα ασχοληθούμε άλλη φόρα. Τώρα απλά θέλουμε να επισημάνουμε το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι που ανήκουν σε αυτήν την ομάδα : Πιστεύουν, οι τουλάχιστον έτσι λένε αρκετοί, ότι δεν μπορούν οι πολίτικοι που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση να τιμωρηθούν παρα μόνο με αλλαγή του συντάγματος !!! ΛΑΘΟΣ! Και μπορούν και θα τιμωρηθούν ! Αρκεί να εφαρμοστεί το Σύνταγμα που όλοι έχουμε υποχρέωση να υπερασπιζόμαστε, να υπακούσουμε και να προστατεύουμε.
Άρθρο 120 Σ
Το λέμε για άλλη μια φορά : Πρώτα αποκατάσταση του πολιτεύματος και μετά όλα τα άλλα. Σύντομα θα κάνουμε και εμείς μια συγκεκριμένη πρόταση και θα παρουσιάσουμε και τις υπόλοιπες προτάσεις συγκεντρωμένες.
http://justiceforgreece.wordpress.com
(σσΑ: Προτείνουμε να το διαβάσετε, αξίζει τον κόπο και τον χρόνο σας)
Τώρα τελευταία ακούγονται πολλές προτάσεις για την αντικατάσταση του ισχύοντος Συντάγματος με έναν καινούργιο από την μια και για ριζική αναθεώρηση του από την άλλη. Η εφημερίδα «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» μάλιστα έχει ξεκινήσει και δημόσιο διάλογο για την αλλαγή του Συντάγματος.
Η πρώτη ομάδα λέει ότι αυτή είναι η απαίτηση του λαού και η δεύτερη ότι ωρίμασε η κατάσταση για τη ριζική αναθεώρηση του συντάγματος ή ότι επιβάλλεται η αναθεώρηση ή κάτι παρόμοιο.
Πριν πούμε οτιδήποτε άλλο, ας διευκρινίσουμε ότι αλλαγή του Συντάγματος σημαίνει αλλαγή του πολιτεύματος και ότι το προβλεπόμενο από το Σύνταγμα πολίτευμα της χώρας είναι η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία. Με το όρο πολίτευμα ή πολιτικό σύστημα, νοείται συνήθως το σύστημα διακυβέρνησης μιας χώρας και με τον όρο δημοκρατία νοείται η συμμέτοχη όλων των μελών μιας ομάδας στην λήψη των αποφάσεων για τα κοινά.
Στο δικό μας σύστημα, προβλέπει το Σύνταγμα ότι στην λήψη αυτών των αποφάσεων οι πολίτες συμμετέχουν διά αντιπροσώπου που εκλέγουν σε τακτά χρονικά διαστήματα με ψηφοφορία και όταν πρόκειται για σημαντικά ζητήματα, οι αποφάσεις λαμβάνονται άμεσα από τους ίδιους τους πολίτες , μέσω δημοψηφισμάτων (ψηφοφορία). Πέραν τουτού, πάλι ρητά προβλέπει και ότι η Ελλάδα είναι μια δημοκρατική χώρα όπου : όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου, στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας μπορούν να συμμετέχουν μόνο όσοι δεν παραβιάζουν τους νόμους και το Σύνταγμα, η κυριαρχία ανήκει στον Λαό και αυτοί που
..... ασχολούνται με τα κοινά, ασκούν την εξουσία τους μόνο υπέρ του Λαού και μόνο με τον τρόπο που διατάζει το Σύνταγμα των Ελλήνων, δηλαδή η νομοθετική εξουσία από την Βουλή και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η εκτελεστική από την Κυβέρνηση και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και η απονομή της δικαιοσύνης από τα δικαστήρια, μέσω των αποφάσεων τους που εκτελούνται στο Όνομα του Ελληνικού Λαού ( δες Ολόκληρο το Σύνταγμα της Ελλάδας σε μια σελίδα)
Επειδή όμως αυτά δεν ισχύουν στην πράξη, σαφέστατα προκύπτει ότι το πολίτευμα έχει ανατραπεί, πράγμα που επανειλημμένα έχει καταγγελθεί κιόλας (βλπ. ΠΡΟΣΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ: ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ και ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ).
Έτσι έχοντας τα πράγματα ευθύς εξαρχής προκύπτουν κάποιες ερωτήσεις . Οι σημαντικότερες είναι μάλλον αυτές :
- γιατί αλλαγή του πολιτεύματος και όχι αποκατάστασή του;;
- γιατί αναθεώρηση του συντάγματος και όχι εφαρμογή του ;; Δηλαδή γιατί όχι εφαρμογή των … συνταγματικών διατάξεων του συντάγματος
- εφόσον όλοι άμεσα οι έμμεσα αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχει δημοκρατία, ποιος και πως θα αναθεωρήσει ή θα αντικαταστήσει το Σύνταγμα εφαρμόζοντας δημοκρατικές διαδικασίες ;;
ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ για την αναθεώρηση του Συντάγματος .
Σημειώστε παρακαλώ και ότι η παρούσα βουλή είναι αναθεωρητική και ότι τα μέλη της δεν έχουν εκλεχθεί με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία (από τους πολίτες που έχουν εκλογικό δικαίωμα), την ημέρα έναρξης της θητείας τους, ήτοι 17 Ιουνίου 2012. ( βλπ. Βουλευτικές Εκλογές 2012: Έγκυρες ή Άκυρες; ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ! , Εκλογές )Χωρίς να δώσουν λεπτομέρειες, τα κομματικά στελέχη λένε ότι επεξεργάζονται μια μεγάλη βεντάλια αλλαγών. Ως βασικότερες αναφέρουν:
* Το ασυμβίβαστο μεταξύ βουλευτών και υπουργών. Διευκρινίζουν ενδεικτικά ότι οι υπουργοί θα μπορούν να είναι είτε εξωκοινοβουλευτικά στελέχη είτε βουλευτές
* Νέος ρόλος για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με εκλογή απευθείας από το λαό
* Μείωση του αριθμού των βουλευτών
* Ιδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων
* Αλλαγή της διάταξης που αφορά την ασυλία των βουλευτών, η οποία στο εξής θα περιορίζεται μόνο στην άσκηση των κοινοβουλευτικών καθηκόντων.
* Καθιέρωση αμετάβλητου εκλογικού συστήματος.
* Αλλαγή των περιπτώσεων διεξαγωγής δημοψηφίσματος με ενθάρρυνση νομοθετικής πρωτοβουλίας από τους πολίτες.
* Επέκταση της βουλευτικής περιόδου με στόχο την πολιτική σταθερότητα και τη μείωση του κόστους της Δημοκρατίας.
* Αλλαγή του εκλογικού συστήματος.
* Διεύρυνση του «πόθεν έσχες».
* Αλλαγές στον τρόπο επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης.
* Συνταγματική αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
* Σχέσεις κράτους-εκκλησίας.
* Δημοσιονομικό σύνταγμα.
* Αλλαγές στις υπερεξουσίες του πρωθυπουργού και της εκτελεστικής εξουσίας.
* Σαφής διάκριση των εξουσιών.
* Διακριτός ρόλος εκκλησίας-κράτους.
* Εκλογικός νόμος.
* Αρση του πρωθυπουργικού μοντέλου και ενίσχυση της Βουλής.
* Βασικός μέτοχος σε σχέση με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
* Συνταγματική κατοχύρωση ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
* Πολιτικό χρήμα.
* νόμος περί ευθύνης υπουργών.
* πράξεις νομοθετικού περιεχομένου.
* εκλογικός νόμος.
Δείτε αναλυτικά ποιες είναι οι προτάσεις του κάθε κόμματος εδώ http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=335568
Και τώρα ας σχολιάσουμε :
1. Ασυμβίβαστο μεταξύ βουλευτών και υπουργών και σαφής διάκριση εξουσιών. Αυτά τα δυο πάνε πακέτο, ως μέρος ιδίου θέματος το οποίο όμως προβλέπεται ήδη από το Σύνταγμα ως βασική αρχή του δημοκρατικού μας πολιτεύματος και ως τέτοια διάταξη ΜΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΙΜΗΆρθρο 26 Σ
1. Η νομοθετική λειτουργία ασκείται από τη Βουλή και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
2. Η εκτελεστική λειτουργία ασκείται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την Κυβέρνηση.
3. Η δικαστική λειτουργία ασκείται από τα δικαστήρια· οι αποφάσεις τους εκτελούνται στο όνομα του Ελληνικού Λαού.
Συνεπώς βάση του Συντάγματος οι εξουσίες είναι υποχρεωτικά ανεξάρτητες και έτσι είναι αυτονόητο ότι ο δικαστής δεν μπορεί να είναι βουλευτής, ο υπουργός δεν μπορεί να είναι δικαστής κλπ. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να εφαρμοστεί η διάταξη. Όσο για τους υπουργούς μπορεί να προβλεφθεί ότι κανένας δεν μπορεί να αναλάβει κάποιο υπουργείο εάν προηγουμένως δεν έχει ελεγχτεί η καταλληλότητά του από την ολομέλεια της βουλής. Έτσι θα γίνει πράξη και η συνταγματική διάταξη περί πολιτικού ελέγχου της κυβέρνησης από την βουλή. Μην ξεχνάτε παρακαλώ ότι στο πολίτευμά μας το ανώτατο πολιτικό όργανο είναι το κοινοβούλιο. Εξού και το όνομα του : κοινοβουλευτική δημοκρατία και όχι κυβερνητική ή πρωθυπουργική μονοκρατορία .
2. Ενίσχυση του ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας και εκλογή από τον λαό. Συγνώμη αλλά ο τρόπος εκλογής του δεν μπορεί να αλλάξει με αναθεώρηση του Συντάγματος αλλά με αλλαγή του. Δηλαδή για να εκλεγεί από τον λαό πρέπει να αλλάξει το πολίτευμα.
3. Μείωση του αριθμού των βουλευτών. Δηλαδή αλλαγή της αντιπροσώπευσης του λαού στο κοινοβούλιο. Πιο συγκεκριμένα, λένε να μην έχουν 33 000 άτομα έναν αντιπρόσωπο στην βουλή όπως τώρα ( πληθυσμός : αριθμ. βουλευτων –> 10 εκατ. περιπου : 300) αλλά 100.000 , 150.000 ή 500.000 χιλιάδες ποιος ξέρει. Πάντως πάνω από 50.000 άτομα καθώς για αριθμό μεταξύ 30 και 50 χιλιάδες περίπου, δεν χρειάζεται αναθεώρηση του Συνάγματος. Πολύ δημοκρατικό ! Μειωμένη αντιπροσώπευση είναι γι΄αυτούς αυξημένη δημοκρατία μάλλον.
Άρθρο 51Σ
- Ο αριθμός των βουλευτών ορίζεται με νόμο, δεν μπορεί όμως να είναι μικρότερος από διακόσιους ούτε μεγαλύτερος από τριακόσιους.
Για άλλη μια φορά : ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΣΥΛΙΑ ! Υπάρχει μόνο το ενισχυμένο δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης των βουλευτών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, πλην το δικαίωμα της συκοφαντικής δυσφήμησης για το οποίο δικάζονται από το εφετείο μετά από άδεια της βουλής.
6. Επέκταση της βουλευτικής περιόδου με στόχο την πολιτική σταθερότητα και τη μείωση του κόστους της Δημοκρατίας. Από 4 σε 5 έτη θα μπορούσε να επεκταθεί η βουλευτική περίοδος ώστε οι βουλευτικές εκλογές να συμπίπτουν με τις ευρωεκλογές , ΕΑΝ διεξαχθούν πραγματικές βουλευτικές εκλογές (και όχι καλλιστεία κομμάτων ) με πλήρη εξασφάλιση του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε όλους τους πολίτες που έχουν δικαίωμα ψήφου και ΕΑΝ σε αυτό το χρονικό διάστημα διεξαχθούν υποχρεωτικά και ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ για τα όποια σημαντικά θέματα προκύψουν.
7. Διεύρυνση του πόθεν έσχες. Ποιανού ;;; Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η υποχρέωση των νέο εκλεχθέντων βουλευτών να καταθέσουν δήλωση περιουσιακών στοιχειών πριν την ορκωμοσία τους. Όπως γίνεται σε άλλες χώρες δηλαδή.
8. Αλλαγές στον τρόπο επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης. Άντε πάλι ! Μα είπαμε :το σύνταγμα προβλέπει ανεξαρτησία της δικαιοσύνης και συνεπώς η παρούσα διαδικασία επιλογής της ηγεσίας της από την εκτελεστική εξουσία είναι βαθύτατα αντισυνταγματική. Σε μη δικτατορικά καθεστώτα υπάρχει κάτι σαν ανώτατο συμβούλιο της δικαιοσύνης που αποτελεί ουσιαστικά την ηγεσία της δικαιοσύνης. Το συμβούλιο είναι το αντίστοιχο της κυβέρνησης για την εκτελεστική εξουσία και της βουλής για την νομοθετική. Τα μέλη του συμβουλίου εκλέγονται από τους δικαστικούς λειτουργούς με δημοκρατικές διαδικασίες, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
9. Συνταγματική αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Εξαρτάται πάντα από το πως εννοούν την ¨ αναβάθμιση ¨
10. Διακριτός ρόλος εκκλησίας κράτους Ως θέμα μείζονος σημασίας δεν μπορεί να γίνει χωρίς δημοψήφισμα, έπειτα από σωστή ενημέρωση όλων των πολιτών αναφορικά με τις προτάσεις και τους λόγους που τις γέννησαν.
11. Αλλαγές στις υπερεξουσίες του πρωθυπουργού και της εκτελεστικής εξουσίας. Γιατί όχι εφαρμογή του Συντάγματος που δεν παρέχει υπερεξουσίες σε κανέναν πάρα μόνον στον Λαό ;;;;
12. Νόμος περί ευθύνης υπουργών. Πολύ αργά για δάκρυα!Εξαιτίας του νόμου αυτού που εξασφάλισε την απόλυτη ατιμωρησία των μελλών όλων των ελληνικών κυβερνήσεων και των συνεργών τους, τους έχουμε ήδη μηνύσει για έσχατη προδοσία και οι τωρινές δηλώσεις περί κατάργησης η αλλαγής του δεν ελαφρύνουν την θέση κανενός. Κάθε άλλο μάλιστα : επιβεβαιώνουν την ορθότητα της καταγγελίας η οποία εξετάζεται από την δικαιοσύνη. ( Δείτε σχετικά εδώ )
Τέλος πάντων, όπως βλέπετε για την ώρα δεν υπάρχουν καν συγκεκριμένες, τεκμηριωμένες προτάσεις αλλά μόνο μια απλή γενική ομολογία του πολίτικου συστήματος ότι δεν υπάρχει δημοκρατία και ότι το πολίτευμα δεν λειτουργεί βάσει των συνταγματικών προδιαγραφών. Το ίδιο συμπέρασμα βγαίνει και από τις δηλώσεις και τις προτάσεις της άλλης ομάδας που θέλει την αλλαγή του συντάγματος. Με το θέμα θα ασχοληθούμε άλλη φόρα. Τώρα απλά θέλουμε να επισημάνουμε το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι που ανήκουν σε αυτήν την ομάδα : Πιστεύουν, οι τουλάχιστον έτσι λένε αρκετοί, ότι δεν μπορούν οι πολίτικοι που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση να τιμωρηθούν παρα μόνο με αλλαγή του συντάγματος !!! ΛΑΘΟΣ! Και μπορούν και θα τιμωρηθούν ! Αρκεί να εφαρμοστεί το Σύνταγμα που όλοι έχουμε υποχρέωση να υπερασπιζόμαστε, να υπακούσουμε και να προστατεύουμε.
Άρθρο 120 Σ
- Το Σύνταγμα αυτό, που ψηφίστηκε από την Ε’ Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων, υπογράφεται από τον Πρόεδρό της, δημοσιεύεται από τον προσωρινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με διάταγμα που προσυπογράφεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και αρχίζει να ισχύει από τις ένδεκα Ιουνίου 1975.
- Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.
- Ο σφετερισμός, με οποιονδήποτε τρόπο, της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτή διώκεται μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία, οπότε αρχίζει και η παραγραφή του εγκλήματος.
- Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.
Το λέμε για άλλη μια φορά : Πρώτα αποκατάσταση του πολιτεύματος και μετά όλα τα άλλα. Σύντομα θα κάνουμε και εμείς μια συγκεκριμένη πρόταση και θα παρουσιάσουμε και τις υπόλοιπες προτάσεις συγκεντρωμένες.
http://justiceforgreece.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου