Όπως γνωστοποιήθηκε από το υπουργείο, απεστάλη επιστολή προς την εταιρεία
ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ και ΣΙΑ, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις μετά από καταγγελίες
καταναλωτών ότι με βάση τη διαφήμιση της εταιρείας πήγαν να αγοράσουν νωπό αρνί
στην τιμή των 3,99 ευρώ το κιλό και εκεί τους είπαν ότι είχε τελειώσει και
μπορούσαν να αγοράσουν άλλο αρνί (όχι αυτό της προσφοράς) με υψηλότερη
τιμή.
Το υπουργείο σημειώνει στην επιστολή ότι αν δεν ήταν πολλά
τα αποθέματα της προσφοράς θα έπρεπε να ενημερώσει σχετικά η εταιρεία τους
καταναλωτές και ζητάει εντός μίας ημέρας να ενημερωθεί για τα
εξής:- Ποιος είναι ο αριθμός των νωπών αρνιών που έχει
προμηθευτεί η εταιρεία, συνολικά και ανά κατάστημα, και να κατατεθούν τα σχετικά
παραστατικά.
- Ποιος είναι ο αριθμός των τεμαχίων που πουλήθηκαν την
πρώτη μέρα συνολικά και ανά κατάστημα και να κατατεθούν τα παραστατικά.
-
Εάν παρά την πιθανή εξάντληση των αποθεμάτων συνεχίζεται η
διαφήμιση.
Εντατικοί έλεγχοι ενόψει του
Πάσχα
Στο μεταξύ, εντατικούς ελέγχους με σκοπό την αποφυγή
κρουσμάτων παραπλάνησης και κερδοσκοπίας σε βάρος των καταναλωτών προαναγγέλλει
το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ενώ υπενθυμίζει ότι η Γενική
Γραμματεία Καταναλωτή, εν όψη, της εορτής του Πάσχα, θα μεριμνήσει για
καταγγελίες καταναλωτών σχετικά με ελλείψεις προϊόντων «από προμηθευτές που
διαφημίζουν την πώληση προϊόντων σε ιδιαίτερα ελκυστικές
τιμές».
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, θέλοντας να προστατέψει
τα οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών, συνιστά στους
καταναλωτές:- Να προγραμματίσουν εγκαίρως τις αγορές για το
παραδοσιακό πασχαλινό τραπέζι, προκειμένου να έχουν δυνατότητα επιλογών ως προς
την τιμή και την ποιότητα των διατιθέμενων αμνοεριφίων.
- Να είναι
ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε προμηθευτές που διαφημίζουν την πώληση
προϊόντων σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Οι συγκεκριμένοι οφείλουν να διαθέτουν
εύλογες ποσότητες λαμβάνοντας υπόψη το είδος του προϊόντος, την κλίμακα
διαφήμισης αυτού και την τιμή πώλησης. Εφόσον δεν είναι δυνατή η διάθεση εύλογων
ποσοτήτων για εύλογο χρονικό διάστημα, οφείλουν να ενημερώνουν εκ των προτέρων
τους καταναλωτές.
Στις περιπτώσεις που οι καταναλωτές εντοπίσουν ότι τα
προϊόντα που διαφημίζονται δεν είναι διαθέσιμα καλούνται να υποβάλουν τις
καταγγελίες τους στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μέσω της ιστοσελίδας
www.1520.gov.gr ή καλώντας στη Γραμμή Καταναλωτή 1520.
Παράλληλα
η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στα
παρακάτω:1. Όλα τα σφάγια των αμνοεριφίων πρέπει να φέρουν την
ωοειδή σφραγίδα που δηλώνει τη σήμανση καταλληλότητας.
2. Τα ελληνικά σφάγια
αμνοεριφίων φέρουν ωοειδή σφραγίδα χρώματος τιρκουάζ και παραλληλόγραμμη
σφραγίδα με την ένδειξη «Ελλάς».
3. Τα σφάγια Κοινοτικής προέλευσης φέρουν
επίσης ωοειδή σφραγίδα χρώματος τιρκουάζ καθώς και παραλληλόγραμμη σφραγίδα με
τη χώρα προέλευσης.
4. Τα σφάγια που προέρχονται από τρίτες χώρες φέρουν
υποχρεωτικά ωοειδή σφραγίδα χρώματος καφέ και παραλληλόγραμμη σφραγίδα με τη
χώρα προέλευσης.
5. Κατά την πώληση των αμνοεριφίων πρέπει να τηρούνται οι
κατάλληλες συνθήκες υγιεινής και να εξασφαλίζεται κατάλληλη θερμοκρασία στους
χώρους συντήρησης. Γενικά όλα τα νωπά κρέατα πρέπει να βρίσκονται εντός ψυκτικών
θαλάμων και να διατίθενται σε θερμοκρασία 2- 5 °C.
Υπενθυμίζεται σε
σχετική ανακοίνωση ότι οι ελεγκτικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας
Καταναλωτή με στόχο τόσο την προστασία του καταναλωτή όσο και την εύρυθμη
λειτουργία της αγοράς, διενεργούν καθημερινά τακτικούς και έκτακτους ελέγχους ως
προς την εφαρμογή των κανόνων ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής
υπηρεσιών και στις περιπτώσεις όπου διαπιστώνονται παραβάσεις επιβάλλονται οι
προβλεπόμενες κυρώσεις (διοικητικές και ποινικές).
Κατά τους ελέγχους που
διενεργήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2014 σε σημεία λιανικής πώλησης κρέατος
(κρεοπωλεία, δημοτικές αγορές, σουπερμάρκετ κ.α.) επιβλήθηκαν 40 πρόστιμα
συνολικής αξίας 23.000 ευρώ για παραβάσεις που σχετίζονται κυρίως με την τήρηση
και τις ενδείξεις των πινακίδων που παρείχαν ελλιπή ή ψευδή ενημέρωση στους
καταναλωτές.