olympiada Για άλλη μία φορά ο Καμμένος διέσυρε την εικόνα της “σοβαρής και σκληρής” Γερμανίας. Είναι άλλωστε και ο πρώτος που μίλησε για την λερναία ύδρα των Γερμανικών εταιρειών που έστησαν το σύστημα διαπλοκής το οποίο και πληρώνουμε σήμερα. Διαβάστε από τα πρακτικά:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΑΝΟΣ) ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Θα ήθελα να καλωσορίσω την ηγεσία και τους επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας και του Στρατού Ξηράς και να υπενθυμίσω οτι, με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Υπουργού Εθνικής Άμυνας σε σχέση με το χθεσινό δημοσίευμα του Spiegel για τη διερεύνηση όλων των πτυχών του σκανδάλου των υποβρυχίων. Όταν είχα την τιμή να έχω την προεδρία της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, με διακομματική συμμετοχή – από τη μεριά της...
κυβέρνησης ήταν ο κ. Μαγκριώτης και ο κ. Μπόλαρης – είχαμε μεταβεί στη Γερμανία και είχαμε επισημάνει πολλές από τις πτυχές αυτών που αποκαλύπτονται χθες από το Spiegel. Μεταξύ αυτών, ήταν και η συμμετοχή μεσάζοντος – της περίφημης κυρίας Μαθιοπούλου – η οποία εκείνη την περίοδο προσπαθούσε να πουλήσει το «Παπανικολής» στην Αιγυπτιακή κυβέρνηση με συμφωνητικό που είχε συγκεκριμένο ποσοστό και βλέπουμε ότι, με το χθεσινό δημοσίευμα, η συγκεκριμένη κυρία η οποία είχε και άλλη ιδιότητα – ήταν πρώην σύζυγος του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας της Γερμανίας – φέρεται να υπάρχει διαδρομή χρήματος για τη συμφωνία των υποβρυχίων. Αυτό λοιπόν δείχνει ότι ίσως θα πρέπει όλα τα πρακτικά της επιτροπής εξωτερικών και άμυνας που αφορούν τη συγκεκριμένη επίσκεψη στη Γερμανία, να δοθούν στη διάθεση του Υπουργού Άμυνας γιατί θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα. Οι Βουλευτές τότε είχαν κάνει μια ιδιαίτερα σημαντική δουλειά και μάλιστα – θέλω να επιβεβαιώσω και αυτό που είπε ο πρώην Υπουργός, κ. Μεϊμαράκης – ότι εκείνη την εποχή συμμετείχαμε σε όλες τις αποστολές.
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Καμμένε, αυτά στα οποία αναφέρεστε έχουν περισσότερο σχέση με την επιτροπή που θα ακολουθήσει.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΑΝΟΣ) ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφερθώ αυτή τη στιγμή, διότι έγινε πριν από λίγο μια δήλωση από τον κ. Υπουργό που ξεκαθαρίζει τη θέση σχετικά και με την νέα εταιρία και με τις ευθύνες που δεν συμπεριλαμβάνονται στη συμφωνία σχετικά με τις προηγούμενες εταιρείες και εννοώ την Ferrostaal, την…. και την …..
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Κ. Υπουργέ, ούτως ή άλλως, με αξίωση όλων των μελών της Επιτροπής, είμαστε βέβαιοι ότι θα κάνετε και εσείς σήμερα μια αναφορά για το θέμα αυτό.
Το λόγο έχει ο κ. Αϊβαλιώτης.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ (Ειδικός Αγορητής του ΛΑΟΣ): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Επειδή μου έκανε την τιμή ο κ. Μπεγλίτης να αναφερθεί πολλές φορές στο πρόσωπό μου, δεν ξέρω γιατί επικεντρωνόμαστε στις πολιτικές καταβολές του κ. Μίκλος, δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει ευρύτερος πολιτικός χώρος του κ. Μίκλος, ούτε τον γνωρίζω, ούτε με ενδιαφέρει σε ποια πολιτική οικογένεια ανήκει. Ανήκει σε μια οικογένεια, αυτή των «ανεκδιήγητων μπαρουφολόγων». Ο συγκεκριμένος κύριος έκανε προκλητικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας εκπροσωπώντας την κυβέρνηση του και σας ανέφερε ο κ. Κοραντής και τον έτερο «ανεκδιήγητο μπαρουφολόγο» τον Υπουργό Εξωτερικών της Σλοβακίας. Έμεινε ατιμώρητη χωρίς καμία κύρωση η συμπεριφορά του και παραδεχτήκατε, κ. Μπεγλίτη, ότι το αντικείμενο της συγκεκριμένης συμφωνίας δεν είναι κάτι το συγκλονιστικό και από αυτό υπαινιχθήκατε, από τη διακοπή των διπλωματικών σχέσεων, μέχρι να τους επιβραβεύουμε με συμφωνίες, νομίζω ότι υπάρχει μια μεγάλη διαφορά. Εμείς πάντως, δεν υπαινιχθήκαμε να διακόψουμε διπλωματικές σχέσεις με καμία χώρα. Είπαμε όμως ότι, όταν κάποιος μας προκαλεί, μας υβρίζει με τέτοιο βάναυσο και προκλητικό τρόπο, τουλάχιστον θα πρέπει να έχει κάποια κύρωση.
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Σε ό,τι αφορά τη συμφωνία, μετά τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων Αγορητών, νομίζω ότι αυτή η συμφωνία ψηφίζεται κατά πλειοψηφία επί της αρχής, κατά άρθρον και στο σύνολο και νομίζω ότι κλείνει το θέμα της ημερήσιας διάταξης.
Το λόγο έχει ο κ. Υπουργός.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Μιας και μίλησε ο κ. Καμμένος για την έννοια της Επιτροπής, θέλω να υπενθυμίσω ότι πρόκειται για δημόσια συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας και δεν θα απαντήσω σε μια μυστική συνεδρίαση, θα απαντήσω σε μια δημόσια συνεδρίαση. Όπως ανέφερα και χθες σε γραπτή δήλωσή μου, όλα τα θέματα που αφορούν παλαιότερες συμβάσεις στο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, τις αντιμετωπίζουμε με απόλυτη αυστηρότητα και με προσήλωση στην υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος. Αυτές οι πληροφορίες ή – εν πάση περιπτώσει οι ενδείξεις – οι οποίες είδαν το «φως» της δημοσιότητας χθες, με το δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel, θα διερευνηθούν από τη γερμανική δικαιοσύνη, την ελληνική δικαιοσύνη, αλλά και από την ελληνική διοίκηση. Διερευνώνται ήδη τα θέματα αυτά. Είχαμε την ευκαιρία και άλλη φορά να πούμε ότι και κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας αλλά και αυτεπαγγέλτως, το ΣΔΟΕ διεξάγει μια ενδελεχή έρευνα για τα θέματα αυτά. Κατά το μέτρο που η έρευνα του δεν καλύπτεται από τον απόλυτο χαρακτήρα της ποινικής προδικασίας, η κυβέρνηση είναι σε θέση να γνωρίζει ότι υπάρχουν στοιχεία τα οποία πρέπει να διερευνηθούν. Αυτό λοιπόν θα γίνει και επίσης θα συγκεντρώσουμε και ό,τι άλλο υλικό υπάρχει, προκειμένου να δούμε αν θεμελιώνονται και αστικού χαρακτήρα αξιώσεις του ελληνικού δημοσίου, προκειμένου να εγερθούν οι αξιώσεις αυτές, θα δούμε με ποιο τρόπο και ενώπιων ποιών δικαστηρίων και κατά ποια έννομη τάξη, αλλά επειδή αυτές έχουν χαρακτήρα αδικοπραξίας και ηθικής βλάβης κατά του δημοσίου εάν τεκμηριωθούν αναφορές ή υπαινιγμοί των δημοσιευμάτων, δεν δεσμευόμαστε από το συμβατικό πλαίσιο που διέπει τις συγκεκριμένες προμήθειες. Πρέπει επίσης να διευκρινίσω ότι σε κάθε περίπτωση οι ποινικές ευθύνες είναι ισχυρές, δεν έχει επέλθει καμία παραγραφή, ιδίως όταν πρόκειται για διακίνηση μαύρου χρήματος, εφόσον έχει διακινηθεί μαύρο χρήμα. Δεν γνωρίζω ποια είναι η ουσία του θέματος, διότι πρόκειται για δημοσιογραφικού χαρακτήρα δημοσιεύματα και πληροφορίες – αναφέρομαι στο δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού -. Όμως, τίποτα δεν θα αφεθεί χωρίς εξέταση. Με την ευκαιρία αυτή, σας θυμίζω ότι εμείς έχουμε ψηφίσει τον νόμο 3885 του 2010 και δυνάμει αυτού έχουμε συνάψει μια συμφωνία η οποία περιλαμβάνει μια σειρά από εγγυήσεις διαφάνειας, τις οποίες ανέφερε ακροθιγώς ο κ. Καμμένος, τις ανέφερα χθες στη δήλωσή μου και τις επαναλαμβάνω. Πρώτον, έχουμε αποκλείσει την εταιρία Ferrostaal, η οποία φαίνεται να είναι το επίκεντρο αυτών όλων των προβλημάτων. Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε ασχοληθεί και με τις συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων και γι’ αυτό στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση για τα υποβρύχια καταργούνται τα αντισταθμιστικά ωφελήματα. Γενικώς – όπως ξέρετε – καταργούνται τα αντισταθμιστικά ωφελήματα για τους λόγους που έχουμε εξηγήσει και θα τους αναφέρω παρακάτω. Επίσης, εισάγονται εγγυήσεις διαφάνειας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΟΟΣΑ, οι οποίες για πρώτη φορά εγγράφονται με τόσο αναλυτικό και αυστηρό τρόπο σε μια σύμβαση. Μπορούμε να ασκήσουμε κατά τη διάρκεια της σύμβασης αυτής τώρα όποιον έλεγχο θέλουμε, για παράδειγμα, όλα τα θέματα που αφορούν υπεργολαβίες, πληρωμές, συμβούλους, μπορούν να έρθουν στη γνώση του ελληνικού δημοσίου και των φορολογικών του αρχών και κατά μείζονα λόγο, των εισαγγελικών αρχών. Διευκρινίζω επίσης για πολλοστή φορά ότι προκειμένου να μεταβιβαστούν οι μετοχές κατά πλειοψηφία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, της ΕΝΑΕ, στον νέο βασικό μέτοχο που έχει πλέον στα χέρια του το 75% του μετοχικού κεφαλαίου, έπρεπε να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι του Υπουργείου Οικονομικών, της αρμόδιας ΔΟΥ, ώστε να παραλάβει ο νέος μέτοχος μια εταιρεία φορολογικώς ελεγμένη.
(Συνέχεια ομιλίας κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, Υπουργού Εθνικής Άμυνας)
Αυτές οι ρυθμίσεις δεν αφορούν άλλα νομικά πρόσωπα. Δεν αφορούν τη FERROSTAAL, δεν αφορούν τη HDW, δεν αφορούν τη TC Group Marine System ως τέτοια, δεν αφορούν τις ποικιλώνυμες πραγματικές ή μη πραγματικές εταιρίες, οποιασδήποτε νομικής μορφής που ακούγονται. Πολύ περισσότερο αυτές οι ρυθμίσεις δεν αφορούν κανένα νομικό πρόσωπο, ιδίως αν αυτό δεν μπορεί να αποδείξει πού οφείλονται οι τραπεζικές καταθέσεις ή τα περιουσιακά του στοιχεία και κανένα φυσικό πρόσωπο, το οποίο ενδέχεται να έχει διαπράξει ποινικά αδικήματα. Αυτά είναι αυτονόητα πράγματα, αλλά τα επαναλαμβάνω για να μην υπάρχει καμία περίπτωση παρεξήγησης.
Έτσι θα κινηθούμε, λοιπόν, και επί τη βάσει αυτών των αρχών έχουμε προετοιμάσει και το νομοσχέδιο, το οποίο έχουμε εξαγγείλει και το οποίο θα έρθει προς διαβούλευση πολύ σύντομα, υπολογίζω μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, για τις προμήθειες και τις συμβάσεις στο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά κατά περίπτωση και στο χώρο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με τη μεταφορά της Οδηγίας 2009 / 81 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία, όπως έχουμε αναλάβει την υποχρέωση, πρέπει να μεταφερθεί στην εθνική έννομη τάξη μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011. Με τη βοήθεια σας μπορούμε να πετύχουμε την τήρηση της «προθεσμίας» αυτής, γιατί δεν πρόκειται για μια πολιτική δέσμευση που έχουμε αναλάβει.
Επίσης, σας θυμίζω ότι στο πλαίσιο αυτό θα εκκαθαρίσουμε τις συμβάσεις των αντισταθμιστικών ωφελημάτων με βάση τη σχετική ρύθμιση του νόμου 3883 / 2010. Το σχέδιο της υπουργικής απόφασης, για το οποίο έχει δουλέψει πολύ η υπηρεσία και ο κ. Μπεγλίτης, είναι έτοιμο, θέλουμε να το δώσουμε, όμως, στη δημοσιότητα μαζί με το νομοσχέδιο που καταργεί οριστικά τις συμβάσεις αυτές για να μην έχουμε καμία παρεξήγηση, ιδίως σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Βέβαια, υπάρχουν πλέον αντισταθμιστικά ωφελήματα, τα οποία πληρώνει το ελληνικό δημόσιο και τα οποία λειτουργούν με υψηλό ποσοστό αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας και λειτουργούν, ενδεχομένως, ή εν δυνάμει, ως μηχανισμός αντίστροφων πληρωμών, κάτι το οποίο δεν θέλουμε καθόλου να διατηρείται. Υπάρχουν, όμως, παλαιές συμβάσεις, τις οποίες πρέπει με κάποιο τρόπο να κλείσουμε και γι’ αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να εκδώσουμε αυτήν τη μεταβατικού χαρακτήρα ρύθμιση.
Με την ευκαιρία θέλω να σας πω ότι το ζήτημα του συστήματος επικοινωνιών ζώνης μάχης ΕΡΜΗΣ το είχαμε αντιμετωπίσει σε μια προηγούμενη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής τότε Εθνικής Άμυνας. Επειδή παρήγγειλε ο κ. Εισαγγελέας του Αρείου πάγου στον Εισαγγελέα Εφετών να κινηθεί η διαδικασία της Ολομέλειας των Εφετών, προκειμένου να οριστεί εφέτης ανακριτής για την υπόθεση αυτή, θέλω να πω και δημόσια ότι για την υπόθεση αυτή το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει διαβιβάσει προ πολλού όλα τα στοιχεία στον αρμόδιο εισαγγελέα και αν χρειαστεί να αναλάβουμε και αστικού χαρακτήρα ενέργειες, θα τις αναλάβουμε. Θα δούμε, βεβαίως, σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών πώς θα χειριστούμε το ζήτημα της ΕΑΒ, την οποία σε κάθε περίπτωση θέλουμε ως μέτοχο, το ελληνικό δημόσιο θέλει να την προστατεύσει και να μην την απαξιώσει σε καμία περίπτωση.
Σε μια από τις επόμενες συνεδριάσεις της επιτροπής θα σας ενημερώσουμε επίσης για την εξέλιξη των επαφών και των συζητήσεων για δύο μείζονος σημασίας προγράμματα, τα οποία είναι αντικείμενο μεγάλου πολιτικού, διπλωματικού και οικονομικού βεβαίως ενδιαφέροντος. Πρόκειται για τη Διακρατική Σύμβαση με τη Ρωσική Ομοσπονδία για τα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης και την κοινή δήλωση του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας το 2008, για την κατασκευή φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού με Διακρατική Συμφωνία με τη Γαλλική Δημοκρατία. Για τα δύο αυτά θέματα υπάρχουν εξελίξεις. Δεν θέλω η ενημέρωση να γίνει σήμερα ή τις αμέσως επόμενες ημέρες, γιατί βρίσκονται υπό εξέλιξη κρίσιμες συζητήσεις, αλλά θέλω να ξέρετε ότι όλα τα στοιχεία θα τεθούν υπόψη της Βουλής αμέσως μόλις αυτό καταστεί εφικτό και υπολογίζω ότι αυτό δεν θα αργήσει, τουλάχιστο για μια πρώτη πολιτική ενημέρωση γύρω από τα θέματα αυτά.
Στο σημείο αυτό γίνεται η τρίτη ανάγνωση του καταλόγου των μελών της Επιτροπής. Παρόντες ήταν οι βουλευτές κ.κ.
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Ολοκληρώνεται η συνεδρίαση, σε ό,τι αφορά την κύρωση της Συμφωνίας και τώρα θα μείνουμε με τη σύνθεση της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής για να συζητήσουμε τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
Τέλος και περί ώρα 11.20΄ λύθηκε η συνεδρίαση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΡΕΤΤΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΤΡΙΝΗΣ
http://www.olympia.gr/
κυβέρνησης ήταν ο κ. Μαγκριώτης και ο κ. Μπόλαρης – είχαμε μεταβεί στη Γερμανία και είχαμε επισημάνει πολλές από τις πτυχές αυτών που αποκαλύπτονται χθες από το Spiegel. Μεταξύ αυτών, ήταν και η συμμετοχή μεσάζοντος – της περίφημης κυρίας Μαθιοπούλου – η οποία εκείνη την περίοδο προσπαθούσε να πουλήσει το «Παπανικολής» στην Αιγυπτιακή κυβέρνηση με συμφωνητικό που είχε συγκεκριμένο ποσοστό και βλέπουμε ότι, με το χθεσινό δημοσίευμα, η συγκεκριμένη κυρία η οποία είχε και άλλη ιδιότητα – ήταν πρώην σύζυγος του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας της Γερμανίας – φέρεται να υπάρχει διαδρομή χρήματος για τη συμφωνία των υποβρυχίων. Αυτό λοιπόν δείχνει ότι ίσως θα πρέπει όλα τα πρακτικά της επιτροπής εξωτερικών και άμυνας που αφορούν τη συγκεκριμένη επίσκεψη στη Γερμανία, να δοθούν στη διάθεση του Υπουργού Άμυνας γιατί θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα. Οι Βουλευτές τότε είχαν κάνει μια ιδιαίτερα σημαντική δουλειά και μάλιστα – θέλω να επιβεβαιώσω και αυτό που είπε ο πρώην Υπουργός, κ. Μεϊμαράκης – ότι εκείνη την εποχή συμμετείχαμε σε όλες τις αποστολές.
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Καμμένε, αυτά στα οποία αναφέρεστε έχουν περισσότερο σχέση με την επιτροπή που θα ακολουθήσει.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΑΝΟΣ) ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφερθώ αυτή τη στιγμή, διότι έγινε πριν από λίγο μια δήλωση από τον κ. Υπουργό που ξεκαθαρίζει τη θέση σχετικά και με την νέα εταιρία και με τις ευθύνες που δεν συμπεριλαμβάνονται στη συμφωνία σχετικά με τις προηγούμενες εταιρείες και εννοώ την Ferrostaal, την…. και την …..
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Κ. Υπουργέ, ούτως ή άλλως, με αξίωση όλων των μελών της Επιτροπής, είμαστε βέβαιοι ότι θα κάνετε και εσείς σήμερα μια αναφορά για το θέμα αυτό.
Το λόγο έχει ο κ. Αϊβαλιώτης.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ (Ειδικός Αγορητής του ΛΑΟΣ): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Επειδή μου έκανε την τιμή ο κ. Μπεγλίτης να αναφερθεί πολλές φορές στο πρόσωπό μου, δεν ξέρω γιατί επικεντρωνόμαστε στις πολιτικές καταβολές του κ. Μίκλος, δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει ευρύτερος πολιτικός χώρος του κ. Μίκλος, ούτε τον γνωρίζω, ούτε με ενδιαφέρει σε ποια πολιτική οικογένεια ανήκει. Ανήκει σε μια οικογένεια, αυτή των «ανεκδιήγητων μπαρουφολόγων». Ο συγκεκριμένος κύριος έκανε προκλητικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας εκπροσωπώντας την κυβέρνηση του και σας ανέφερε ο κ. Κοραντής και τον έτερο «ανεκδιήγητο μπαρουφολόγο» τον Υπουργό Εξωτερικών της Σλοβακίας. Έμεινε ατιμώρητη χωρίς καμία κύρωση η συμπεριφορά του και παραδεχτήκατε, κ. Μπεγλίτη, ότι το αντικείμενο της συγκεκριμένης συμφωνίας δεν είναι κάτι το συγκλονιστικό και από αυτό υπαινιχθήκατε, από τη διακοπή των διπλωματικών σχέσεων, μέχρι να τους επιβραβεύουμε με συμφωνίες, νομίζω ότι υπάρχει μια μεγάλη διαφορά. Εμείς πάντως, δεν υπαινιχθήκαμε να διακόψουμε διπλωματικές σχέσεις με καμία χώρα. Είπαμε όμως ότι, όταν κάποιος μας προκαλεί, μας υβρίζει με τέτοιο βάναυσο και προκλητικό τρόπο, τουλάχιστον θα πρέπει να έχει κάποια κύρωση.
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Σε ό,τι αφορά τη συμφωνία, μετά τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων Αγορητών, νομίζω ότι αυτή η συμφωνία ψηφίζεται κατά πλειοψηφία επί της αρχής, κατά άρθρον και στο σύνολο και νομίζω ότι κλείνει το θέμα της ημερήσιας διάταξης.
Το λόγο έχει ο κ. Υπουργός.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Μιας και μίλησε ο κ. Καμμένος για την έννοια της Επιτροπής, θέλω να υπενθυμίσω ότι πρόκειται για δημόσια συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας και δεν θα απαντήσω σε μια μυστική συνεδρίαση, θα απαντήσω σε μια δημόσια συνεδρίαση. Όπως ανέφερα και χθες σε γραπτή δήλωσή μου, όλα τα θέματα που αφορούν παλαιότερες συμβάσεις στο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, τις αντιμετωπίζουμε με απόλυτη αυστηρότητα και με προσήλωση στην υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος. Αυτές οι πληροφορίες ή – εν πάση περιπτώσει οι ενδείξεις – οι οποίες είδαν το «φως» της δημοσιότητας χθες, με το δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel, θα διερευνηθούν από τη γερμανική δικαιοσύνη, την ελληνική δικαιοσύνη, αλλά και από την ελληνική διοίκηση. Διερευνώνται ήδη τα θέματα αυτά. Είχαμε την ευκαιρία και άλλη φορά να πούμε ότι και κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας αλλά και αυτεπαγγέλτως, το ΣΔΟΕ διεξάγει μια ενδελεχή έρευνα για τα θέματα αυτά. Κατά το μέτρο που η έρευνα του δεν καλύπτεται από τον απόλυτο χαρακτήρα της ποινικής προδικασίας, η κυβέρνηση είναι σε θέση να γνωρίζει ότι υπάρχουν στοιχεία τα οποία πρέπει να διερευνηθούν. Αυτό λοιπόν θα γίνει και επίσης θα συγκεντρώσουμε και ό,τι άλλο υλικό υπάρχει, προκειμένου να δούμε αν θεμελιώνονται και αστικού χαρακτήρα αξιώσεις του ελληνικού δημοσίου, προκειμένου να εγερθούν οι αξιώσεις αυτές, θα δούμε με ποιο τρόπο και ενώπιων ποιών δικαστηρίων και κατά ποια έννομη τάξη, αλλά επειδή αυτές έχουν χαρακτήρα αδικοπραξίας και ηθικής βλάβης κατά του δημοσίου εάν τεκμηριωθούν αναφορές ή υπαινιγμοί των δημοσιευμάτων, δεν δεσμευόμαστε από το συμβατικό πλαίσιο που διέπει τις συγκεκριμένες προμήθειες. Πρέπει επίσης να διευκρινίσω ότι σε κάθε περίπτωση οι ποινικές ευθύνες είναι ισχυρές, δεν έχει επέλθει καμία παραγραφή, ιδίως όταν πρόκειται για διακίνηση μαύρου χρήματος, εφόσον έχει διακινηθεί μαύρο χρήμα. Δεν γνωρίζω ποια είναι η ουσία του θέματος, διότι πρόκειται για δημοσιογραφικού χαρακτήρα δημοσιεύματα και πληροφορίες – αναφέρομαι στο δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού -. Όμως, τίποτα δεν θα αφεθεί χωρίς εξέταση. Με την ευκαιρία αυτή, σας θυμίζω ότι εμείς έχουμε ψηφίσει τον νόμο 3885 του 2010 και δυνάμει αυτού έχουμε συνάψει μια συμφωνία η οποία περιλαμβάνει μια σειρά από εγγυήσεις διαφάνειας, τις οποίες ανέφερε ακροθιγώς ο κ. Καμμένος, τις ανέφερα χθες στη δήλωσή μου και τις επαναλαμβάνω. Πρώτον, έχουμε αποκλείσει την εταιρία Ferrostaal, η οποία φαίνεται να είναι το επίκεντρο αυτών όλων των προβλημάτων. Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε ασχοληθεί και με τις συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων και γι’ αυτό στη νέα αναθεωρημένη σύμβαση για τα υποβρύχια καταργούνται τα αντισταθμιστικά ωφελήματα. Γενικώς – όπως ξέρετε – καταργούνται τα αντισταθμιστικά ωφελήματα για τους λόγους που έχουμε εξηγήσει και θα τους αναφέρω παρακάτω. Επίσης, εισάγονται εγγυήσεις διαφάνειας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΟΟΣΑ, οι οποίες για πρώτη φορά εγγράφονται με τόσο αναλυτικό και αυστηρό τρόπο σε μια σύμβαση. Μπορούμε να ασκήσουμε κατά τη διάρκεια της σύμβασης αυτής τώρα όποιον έλεγχο θέλουμε, για παράδειγμα, όλα τα θέματα που αφορούν υπεργολαβίες, πληρωμές, συμβούλους, μπορούν να έρθουν στη γνώση του ελληνικού δημοσίου και των φορολογικών του αρχών και κατά μείζονα λόγο, των εισαγγελικών αρχών. Διευκρινίζω επίσης για πολλοστή φορά ότι προκειμένου να μεταβιβαστούν οι μετοχές κατά πλειοψηφία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, της ΕΝΑΕ, στον νέο βασικό μέτοχο που έχει πλέον στα χέρια του το 75% του μετοχικού κεφαλαίου, έπρεπε να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι του Υπουργείου Οικονομικών, της αρμόδιας ΔΟΥ, ώστε να παραλάβει ο νέος μέτοχος μια εταιρεία φορολογικώς ελεγμένη.
(Συνέχεια ομιλίας κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, Υπουργού Εθνικής Άμυνας)
Αυτές οι ρυθμίσεις δεν αφορούν άλλα νομικά πρόσωπα. Δεν αφορούν τη FERROSTAAL, δεν αφορούν τη HDW, δεν αφορούν τη TC Group Marine System ως τέτοια, δεν αφορούν τις ποικιλώνυμες πραγματικές ή μη πραγματικές εταιρίες, οποιασδήποτε νομικής μορφής που ακούγονται. Πολύ περισσότερο αυτές οι ρυθμίσεις δεν αφορούν κανένα νομικό πρόσωπο, ιδίως αν αυτό δεν μπορεί να αποδείξει πού οφείλονται οι τραπεζικές καταθέσεις ή τα περιουσιακά του στοιχεία και κανένα φυσικό πρόσωπο, το οποίο ενδέχεται να έχει διαπράξει ποινικά αδικήματα. Αυτά είναι αυτονόητα πράγματα, αλλά τα επαναλαμβάνω για να μην υπάρχει καμία περίπτωση παρεξήγησης.
Έτσι θα κινηθούμε, λοιπόν, και επί τη βάσει αυτών των αρχών έχουμε προετοιμάσει και το νομοσχέδιο, το οποίο έχουμε εξαγγείλει και το οποίο θα έρθει προς διαβούλευση πολύ σύντομα, υπολογίζω μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, για τις προμήθειες και τις συμβάσεις στο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά κατά περίπτωση και στο χώρο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με τη μεταφορά της Οδηγίας 2009 / 81 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία, όπως έχουμε αναλάβει την υποχρέωση, πρέπει να μεταφερθεί στην εθνική έννομη τάξη μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011. Με τη βοήθεια σας μπορούμε να πετύχουμε την τήρηση της «προθεσμίας» αυτής, γιατί δεν πρόκειται για μια πολιτική δέσμευση που έχουμε αναλάβει.
Επίσης, σας θυμίζω ότι στο πλαίσιο αυτό θα εκκαθαρίσουμε τις συμβάσεις των αντισταθμιστικών ωφελημάτων με βάση τη σχετική ρύθμιση του νόμου 3883 / 2010. Το σχέδιο της υπουργικής απόφασης, για το οποίο έχει δουλέψει πολύ η υπηρεσία και ο κ. Μπεγλίτης, είναι έτοιμο, θέλουμε να το δώσουμε, όμως, στη δημοσιότητα μαζί με το νομοσχέδιο που καταργεί οριστικά τις συμβάσεις αυτές για να μην έχουμε καμία παρεξήγηση, ιδίως σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Βέβαια, υπάρχουν πλέον αντισταθμιστικά ωφελήματα, τα οποία πληρώνει το ελληνικό δημόσιο και τα οποία λειτουργούν με υψηλό ποσοστό αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας και λειτουργούν, ενδεχομένως, ή εν δυνάμει, ως μηχανισμός αντίστροφων πληρωμών, κάτι το οποίο δεν θέλουμε καθόλου να διατηρείται. Υπάρχουν, όμως, παλαιές συμβάσεις, τις οποίες πρέπει με κάποιο τρόπο να κλείσουμε και γι’ αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να εκδώσουμε αυτήν τη μεταβατικού χαρακτήρα ρύθμιση.
Με την ευκαιρία θέλω να σας πω ότι το ζήτημα του συστήματος επικοινωνιών ζώνης μάχης ΕΡΜΗΣ το είχαμε αντιμετωπίσει σε μια προηγούμενη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής τότε Εθνικής Άμυνας. Επειδή παρήγγειλε ο κ. Εισαγγελέας του Αρείου πάγου στον Εισαγγελέα Εφετών να κινηθεί η διαδικασία της Ολομέλειας των Εφετών, προκειμένου να οριστεί εφέτης ανακριτής για την υπόθεση αυτή, θέλω να πω και δημόσια ότι για την υπόθεση αυτή το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει διαβιβάσει προ πολλού όλα τα στοιχεία στον αρμόδιο εισαγγελέα και αν χρειαστεί να αναλάβουμε και αστικού χαρακτήρα ενέργειες, θα τις αναλάβουμε. Θα δούμε, βεβαίως, σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών πώς θα χειριστούμε το ζήτημα της ΕΑΒ, την οποία σε κάθε περίπτωση θέλουμε ως μέτοχο, το ελληνικό δημόσιο θέλει να την προστατεύσει και να μην την απαξιώσει σε καμία περίπτωση.
Σε μια από τις επόμενες συνεδριάσεις της επιτροπής θα σας ενημερώσουμε επίσης για την εξέλιξη των επαφών και των συζητήσεων για δύο μείζονος σημασίας προγράμματα, τα οποία είναι αντικείμενο μεγάλου πολιτικού, διπλωματικού και οικονομικού βεβαίως ενδιαφέροντος. Πρόκειται για τη Διακρατική Σύμβαση με τη Ρωσική Ομοσπονδία για τα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης και την κοινή δήλωση του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας το 2008, για την κατασκευή φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού με Διακρατική Συμφωνία με τη Γαλλική Δημοκρατία. Για τα δύο αυτά θέματα υπάρχουν εξελίξεις. Δεν θέλω η ενημέρωση να γίνει σήμερα ή τις αμέσως επόμενες ημέρες, γιατί βρίσκονται υπό εξέλιξη κρίσιμες συζητήσεις, αλλά θέλω να ξέρετε ότι όλα τα στοιχεία θα τεθούν υπόψη της Βουλής αμέσως μόλις αυτό καταστεί εφικτό και υπολογίζω ότι αυτό δεν θα αργήσει, τουλάχιστο για μια πρώτη πολιτική ενημέρωση γύρω από τα θέματα αυτά.
Στο σημείο αυτό γίνεται η τρίτη ανάγνωση του καταλόγου των μελών της Επιτροπής. Παρόντες ήταν οι βουλευτές κ.κ.
ΕΥΤΥΧΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ (Αντιπρόεδρος της Επιτροπής): Ολοκληρώνεται η συνεδρίαση, σε ό,τι αφορά την κύρωση της Συμφωνίας και τώρα θα μείνουμε με τη σύνθεση της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής για να συζητήσουμε τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
Τέλος και περί ώρα 11.20΄ λύθηκε η συνεδρίαση.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΡΕΤΤΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΤΡΙΝΗΣ
http://www.olympia.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου